петък, 29 януари 2016 г.

Десет причини да избягваме негативните хора

от Шон Дойл

Искате ли да бъдете успешни?
Искате ли да постигнете големи неща в живота си и да сбъднете мечтите си?
Тогава трябва много да внимавате с кого свързвате живота си - в професионален и личен план. Това, което разбрах, е че едни от най - успешните личности, които познавам, имат правило да избягват негативните хора.



Ето ви десет причини, поради които трябва да избягвате негативните хора:

1. Негативните хора могат да повлияят на отношението ви.
Сега съм автор на осемнадесет книги, но когато започвах да пиша, казвах на всеки, който имаше желание да ме слуша, че първата ми цел е да напиша пет книги за три години.
Приятели и познати обезкуражено ми казваха, че това е голяма цел и е съм нереалистичен, че съм вдигнал летвата твърде високо, че пет книги за три години е невъзможна цел.
Ако бях избрал да слушам тези негативни хора или да повярвам в това, което казваха, то можех да променя отношението си към писането и целите ми. В отрицателна посока.

Негативните хора ви обезкуражават и ви дърпат надолу с тях в тъмната страна. Тук се сещам за една мисъл на Робърт Тю:
"Не позволявайте на негативните и отровни хора да наемат място в главите ви! Вдигнете наема и ги изритайте навън!"

2. Отрицателният ( негативният ) отзив от негативни хора може да повлияе на мисленето ви.
Винаги съм казвал, че негативните хора всъщност са енергийни вампири. Проблемът с тях
възниква, ако те са достатъчно дълго в обкръжението ви и продължително време слушате, това което казват. Така те ще повлияят на начина ви на мислене и скоро ще осъзнаете, че вместо да мислите положително, вие всъщност мислите негативно. Те са много прикрити в това. И преди да го разберете, ще осъзнаете че те определено влияят на начина ви на мислене и подменят вашата ценностна система, което е абсолютно недопустимо.

3. Те изсмукват енергията на другите.
Забелязал съм, че когато съм сред позитивни и ентусиазирани хора, те сякаш вдигат енергийното ниво на останалите. Негативните хора правят обратното - те се проявяват като енергийни вампири. Виждал съм хора, които просто разхождайки се из помещението, вдигат енергийното ниво. Виждал съм и такива, които го свалят, изсмукват сякаш цялата енергия.

4. Увреждат авторитета ви.
Ако сте заобиколени от негативни гадни скептици, вероятно вие не го разбирате, но другите хора ще ви оценят по това с кого си имате вземане - даване. Когато сте заобиколени от негативни и ограничени хора, вие също изглеждате негативен и ограничен. В един момент от живота си имах бизнес партньор, който работихме по няколко проекта. По много причини спрях да работя с него. Вече, когато не бяхме партньори, много хора ми казаха, че са били изненадани, че съм работил с него. Не подозирах, че моите отношения с него са навредели на авторитета ми.

5. Негативните хора няма да ви насърчат.
Негативните пора не само негативни - те са невероятно добри в обезсърчаването и даването на
отрицателни мнения и отзиви. Те са толкова добри в това, че успяват да направят негативното да звучи смислено и вярно. В живота на всеки настъпва момент, когато предстои тежка борба или бедствие. В такива моменти е необходимо да има до нас хора, които да ни насърчават и подкрепят и да ни убедят, че можем да се справим с това, а не някой, който ще твърди обратното. Някой, който ще ви помогне да се изправите, а не някой който ще ви повали.

6. Трудно е да се отървеш от тях.
Като професионален лектор съм се срещал с много хора и те са ми разказвали, че някои от техните приятели са много негативни хора, но са приятели от години - още от училище и че ще се чувстват много зле ако ги разкарат. Твърдо ги окуражавам да сложат край на подобни връзки и отношения, защото те могат да имат огромно негативно влияние върху животът им. И все пак те се придържат към този човек, поради чувство на лоялност. И както Ханс Ф. Хансън се изрази веднъж " хората или те вдъхновяват или те изсмукват, така че подбирайте ги мъдро."

7. Животът е твърде кратък.
Не знам за вас, но аз вярвам, че животът е твърде кратък за да го прекарам обкръжен от негативни, кисели, ядосани или нацупени хора. Те са способни да превърнат живота в мизерия и нещастие, а аз искам да го живея в щастие. Аз искам да живия качествен живот, заобиколен от качествени хора. А един от начините да го постигна е като ограничавам контактите си с негативни личности и увеличавам общуването с позитивни хора, за да ми носят радост и щастие.

8. Подсилване на негативното срещу позитивната подкрепа.
Негативните хора просто ще подсилят всичко негативно, което кажете, и ще ви посочват причини и аргументи, за да докажат, че сте прав в отровното си негативно мислене. Позитивните хора ще ви кажат, че можете да се справите и ще ви дадат цялата си положителна подкрепа и това е всичко от което се нуждаете в моменти на съмнения. Негативният човек ще ви накара да повярвате в съмненията си, докато позитивният ще ви убеди, че въпреки всичко ще успеете да се справите. Джоел Остин казва " Не е възможно да се мотаете с негативни хора и да очаквате да живеете позитивен живот."

9. Те обичат драмата.
В миналото съм имал негативни хора, които ми бяха приятели. Те често имаха най - различни "драматични" моменти живота си. Опитвал съм се да ги подкрепям и да им помагам. Когато давах съвет те винаги казваха, че е страхотен и определено ще промени живота им. Но познайте! След около месец, при срещи с тях те бяха в същата драма и аз осъзнах, че те всъщност се наслаждават на ситуация.
Негативните хора се хранят от драмата и, повярвайте ми, не ви трябва такъв човек в живота ви. На всичко отгоре се опитват и да ви замесят като герой в драмата. Тони Гаскинс казва " негативните хора се нуждаят от драмата като кислород, останете позитивни и ще им отнемете въздуха."

10. Спират растежа ви.
Негативните хора се наслаждават на застоя и отрицателното си мислене и те наистина не желаят да растат. Тъй като не желаят растежа, те се стремят да обезкуражат и вас. Единственият начин да се движите напред в живота си е да се свързвате с хора, които също се движат напред и ще ви помагат да се движите напред. Позитивният човек държи крака си на педала на газта, а негативният  - на спирачката.

И така, в крайна сметка трябва да решите с какви хора ще се сприятелявате, и с какви хора ще прекарвате времето си. Горещо ви препоръчвам, ако имате негативни хора за приятели, да прекратите връзките си с тях. Ако в семейството ви има негативни хора, то тогава се стремете да прекарвате колкото се може по - малко време с тях. Гарантирам ви, че ако елиминирате негативните хора от обкръжението си, животът ви ще стане по - успешен, вие ще сте по - продуктивни и в крайна сметка истински щастливи. 

Оригинална статия от Lifehack.org

1 коментар:

  1. След това, което прочетох не мога да се въздържа да не напиша коментар. Това някак си ми вдъхна кураж, че наистина мога да успея, въпреки съмнението на други хора, които са част от обкръжението ми. Наистина, важното е как го виждате вие, а не как го виждат другите. Все пак си е ваша мечта, не бива да се влияете от мнението на околните, особено ако са негативни. По този начин започвате да се съмнявате във възможностите си и това не вреди на никой друг, освен на вас самите. Не слушайте критиците, има цитат: "Това, че не могъл да успееш, не означава, че аз също няма да успея". Вникнете в смисъла на тази публикация, а не просто да я прочетете през редовете, знаете ли колко много неща могат да се променят, ако повярвате в себе си? Лично на мен, изключително много ми хареса написаното и се надявам собственикът на блога също да се е замислил, защото в това е цялата истина на успеха.

    ОтговорИзтриване